Producent systemów zamocowań ponownie dostarczył swoje produkty na teren budowy metra w Warszawie.

Zastosowanie przy pracach montażowych znalazły m.in. kotwy chemiczne, które posłużą do montażu prętów zbrojeniowych, poszczególnych urządzeń i elementów infrastruktury. Specjaliści fischer nadzorują też prace związane z zakotwieniem.

Na trzech stacjach podziemnej kolei będą wykorzystywane przede wszystkim kotwy do dużych obciążeń. Do wklejania prętów zbrojeniowych w betonowe konstrukcje posłużą m.in. żywice FIS SB i FIS EM. Poza zastosowaniem konkretnych systemów zamocowań marka zapewnia kompleksowe wsparcie techniczne dla projektantów, inwestorów i generalnych wykonawców. Na miejscu trwa nadzór nad pracami montażowymi, odbywają się też próby wytrzymałościowe zakotwień z zachowaniem wszystkich standardów bezpieczeństwa. Eksperci fischer przy rozbudowie sieci metra współpracują już po raz drugi. W trakcie budowy I linii metra fasady wentylowane na dwóch stacjach zostały zamontowane za pomocą systemu ACT. Praktyczność tego rozwiązania pozwala na łatwy demontaż poszczególnych części w razie pojawienia się  przecieków na peronach i umożliwia sprawną wymianę płyt okładzinowych oraz łatwe usunięcie przecieków.

Odcinek północno-wschodni II linia metra w stolicy wiedzie z zachodniej części miasta na praską stronę Wisły. Długość nowej trasy to ponad 3 kilometry. Sama inwestycja jest jedną z największych w tej części Europy – koszt budowy szacuje się na ponad 1 mld złotych. Pierwsze pociągi pojadą tędy w 2019 roku. Generalnym wykonawcą robót jest spółka AGP Metro Polska S.A.